Reserveringsvoorwaarden

1. Deze voorwaarden

1.1. Dit zijn de voorwaarden waarop de verhuurder voertuigen aan de Cliënt verhuurt. De Cliënt is gebonden aan deze voorwaarden samen met de Huurovereenkomst bij het ondertekenen van de Huurovereenkomst.

1.2. De Cliënt wordt verzocht deze voorwaarden zorgvuldig te lezen alvorens een voertuig te huren bij de Verhuurder. Deze voorwaarden informeren de Cliënt over wie de Verhuurder is, hoe de Verhuurder de voertuigen aan de Cliënt ter beschikking stelt, hoe de Cliënt en de Verhuurder het contract kunnen wijzigen of beëindigen, wat te doen als er een probleem is en andere belangrijke informatie. Als de Cliënt denkt dat er een fout in deze voorwaarden staat [of dat er wijzigingen nodig zijn], neem dan contact op met de Huurafdeling om dit te bespreken.

2. Informatie over ons en hoe contact met ons op te nemen

2.1. De Cliënt kan contact opnemen met de Verhuurder door te bellen met de klantenservice van de Verhuurder of door te schrijven naar de Verhuurder via de contactgegevens op de website van de Verhuurder.

2.2. Indien de Verhuurder contact moet opnemen met de Cliënt, zal deze dit doen per telefoon of per brief aan de Cliënt op het e-mailadres of postadres dat de Cliënt aan de Verhuurder heeft opgegeven bij de aanvraag.

2.3. Wanneer we de woorden "schrijven" of "geschreven" in deze voorwaarden gebruiken, worden hieronder ook e-mails verstaan.

2.4 De Klant kan kiezen tussen Kortetermijnboekingen en Abonnementsboekingen.

2.5 Voor de toepassing van deze Voorwaarden en de Huurovereenkomst zijn Korte Termijn Boekingen de reserveringen die voor een bepaalde periode worden gemaakt.

2.6 Voor de toepassing van deze Voorwaarden en de Huurovereenkomst zijn Abonnementsboekingen de reserveringen op basis van een maandabonnement.

3. Annuleringen en flexibel reisbeleid

3.1. Korte termijn boekingen Annuleringsvoorwaarden:

3.1.1. Reserveringen die meer dan 48 uur voor de geplande check-in datum worden geannuleerd, geven recht op een flexibele reisvoucher van hetzelfde totaalbedrag dat voor de boeking is betaald.

3.1.2.. Bij annuleringen binnen 48 uur voor de geplande check-in datum worden er 100% van de reserveringskosten (no show fee) op uw creditcard in rekening gebracht.

3.2. Abonnementsboekingen Annuleringsvoorwaarden

3.2.1. Als u uw reservering meer dan 30 dagen voor de geplande check-in datum annuleert, heeft u recht op een flexibele reisvoucher met een bedrag dat overeenkomt met de vooruitbetaling die u voor uw reservering heeft gedaan.

3.2.2. Als u uw reservering tussen 30 en 15 dagen voor de geplande check-in datum annuleert, heeft u recht op een flexibele reisvoucher met een bedrag dat overeenkomt met 50% van de vooruitbetaling die u voor uw reservering heeft gedaan.

3.2.3. Bij annuleringen tussen 14 en 2 dagen voor de geplande check-in datum heeft u geen recht op een reisvoucher die het reeds betaalde bedrag niet vergoedt.

3.2.4. Als u 2 dagen voor aanvang van de huurperiode opzegt, krijgt u geen enkel bedrag terug en moet u het volledige openstaande bedrag van uw abonnement betalen.

3.3 Annuleringsvoorwaarden die van toepassing zijn op zowel Kortetermijn- als Abonnementsboekingen

3.3.1.. De reisvoucher kan worden gebruikt voor een reis op een willekeurige locatie, in een voertuig naar keuze van Indie Campers en op elke beschikbare incheckdatum tot 31 december 2021. De voucher kan meerdere malen worden gebruikt totdat het bedrag volledig is besteed. Wanneer een reis wordt geboekt die het bedrag van de voucher overschrijdt kan het resterende bedrag simpelweg worden betaald om de reservering te confirmeren.

3.3.2. Een annuleringsaanvraag wordt pas als geldig beschouwd als deze schriftelijk is gecommuniceerd via een e-mail aan reservations@indiecampers.com.

3.3.3 Er is slechts één annuleringsaanvraag per boeking toegestaan, wat betekent dat een klant eenmalig een reisvoucher kan aanvragen en deze kan gebruiken om een reis te boeken, maar het zal niet mogelijk zijn om vervolgens opnieuw een reisvoucher aan te vragen.

3.3.4. Het optreden van onvoorziene of onvermijdelijke gebeurtenissen waarvoor wij niet verantwoordelijk zijn (bijv. overmacht, oorlogen, natuurrampen, pandemieën en stakingen) belet niet dat de bepalingen van deze sectie worden toegepast.

3.3.5. Daarnaast behoudt Indie Campers zich het recht om gebruik te maken van eventuele annuleringsrechten/alternatieven die door de toepasselijke wetgeving worden geboden.

4. Betaling / Creditcard

4.1 Korte boekingen Betalingsvoorwaarden

4.1.1. Wanneer de Huurder de reservering minder dan 7 dagen voor de vertrekdatum bevestigt, zal de credit- of debetkaart worden belast met 100% van het huurbedrag, afhankelijk van de gekozen optie (inclusief kosten en belastingen).

4.1.2. Wanneer de Huurder de reservering 7 dagen of meer voor de vertrekdatum bevestigt, wordt de credit- of debetkaart belast met 20% van het huurbedrag, afhankelijk van de gekozen optie (inclusief kosten en belastingen). Het resterende bedrag wordt 7 dagen voor de geplande pick-up automatisch afgeschreven via dezelfde betaalmethode. Indien de transactie voor de tweede betaling tot 5 dagen voor de check-in datum mislukt, wordt de reservering automatisch geannuleerd en de initieel betaalde waarde wordt niet terugbetaald.

4.1.3. De geldende wisselkoersen worden bepaald aan de hand van uw betaalmethode en bankkosten.

4.1.4. De borg kan alleen worden betaald met een creditcard (Visa of Mastercard) en de eigenaar van de creditcard dient aanwezig te zijn bij het ophalen van het voertuig. Het voertuig kan niet worden opgehaald tenzij borg van een creditcard wordt ingehouden.

4.1.5. Na het inleveren van het voertuig zal het verhuurbedrijf de vrijgave van het ongebruikte deel van de borg verwerken volgens de procedures van uw bank.

4.2 Abonnement boekingen Betalingsvoorwaarden

4.2.1 Indien de huurperiode van het Abonnement tussen de 1 en 3 maanden ligt, betaalt de klant het volledige bedrag op de afrekenpagina.

4.2.2 Indien de huurperiode van het Abonnement hoger is dan 3 maanden, betaalt de klant het volledige bedrag dat overeenkomt met de eerste drie maanden van de huur op de afrekenpagina en worden de resterende maanden automatisch afgeschreven van de creditcard van de klant op maandbasis, met ingang van 30 dagen na de afhaaldatum.

4.2.3 Indien de maandelijkse betalingen niet succesvol worden afgerond, heeft de Klant 15 dagen vanaf die datum om een nieuwe betaalmethode aan te bieden voor het geval de betaling mislukt. In het andere geval heeft de verhuurder het recht om het contract onmiddellijk te beëindigen en de reeds betaalde bedragen volledig in te houden.

5. Duur en kosten van de huurovereenkomst

5.1 Korte termijn boekingen Duur Voorwaarden en kosten

5.1.1 De prijzen van korte termijn boekingen worden berekend op basis van een nacht.

5.1.2. Het later ophalen van het voertuig of vroeger inleveren dan overeengekomen geven de huurder geen recht op restitutie van het ongebruikte deel van de huur.

5.1.3. Het op afspraak ophalen of inleveren tijdens buitengewone uren op verzoek van de huurder, is onderhevig aan extra kosten volgens de prijstabel van het verhuurbedrijf.

5.2 Abonnementsboekingen Betalingsvoorwaarden en kosten

5.2.1 De prijzen worden per maand weergegeven en worden direct als totale kosten per maand opgehaald zonder dat er extra kosten in rekening worden gebracht (bijv. service-, verzekerings- of voorbereidingskosten), met uitzondering van enkele reis- en kilometervergoedingen.

5.2.2 Abonnementsperiode boekingen zijn onderworpen aan de minimale duur van 1 maand ("Initiële minimale verbintenis") en de maximale duur van 12 maanden.

6. Tijden voor het ophalen en inleveren

6.2. Voor boekingen die vanaf 13/01/2020 worden geregistreerd, liggen de standaard ophaaltijden van de verhuurder tussen 14:30 en 18:30 uur en de standaard afhaaltijden tussen 8:00 en 11:00 uur, anders wordt een Out of Hours Fee aangerekend.

7. 7. Voertuig / Extra's Beschikbaarheid, Upgrades en Downgrades

7.1. Indien het exacte geboekte campermodel niet beschikbaar is, behoudt de Verhuurder zich het recht voor om de Huurder te voorzien van een vergelijkbare categorie of een opgewaardeerd model, afhankelijk van de beschikbaarheid in de ophaallocatie. Bovendien kan de Verhuurder geen specifieke kleuren of designs voor het gehuurde voertuig garanderen.

7.2. Extra's zijn onderhevig aan beschikbaarheid op de ophaallocatie. Indien er bij het inchecken geen extra's beschikbaar zijn, zal de Verhuurder de Huurder hiervan op de hoogte stellen en hem/haar restitueren op basis van de waarde die voor het betreffende artikel of de betreffende dienst is betaald, en zal hem/haar geen andere extra vergoeding verschuldigd zijn.

7.3 Upgrade/Downgrade van het overeengekomen model

7.3.1 Indien de Huurder in het kader van een maandabonnement wenst te upgraden naar een hoger geprijsd model, is dat alleen mogelijk onder voorbehoud van de beschikbaarheid van de Verhuurder en wordt een toeslag in rekening gebracht die overeenkomt met het prijsverschil tussen beide modellen voor de resterende maanden van het abonnement.

7.3.2 Indien de Huurder in het kader van een maandabonnement wenst te downgraden naar een lager geprijsd model, is dat alleen mogelijk onder voorbehoud van de beschikbaarheid van de Verhuurder en vindt er geen restitutie of compensatie plaats voor de Huurder.

7.3.3 Indien de Huurder in het kader van een jaarabonnement wenst te upgraden naar een hoger geprijsd model, is dat alleen mogelijk onder voorbehoud van de beschikbaarheid van de Verhuurder en wordt een toeslag in rekening gebracht die overeenkomt met het verschil in prijs tussen de prijs van de openstaande maanden op het oorspronkelijke jaarabonnement en de prijs van een maandabonnement van het nieuwe model voor het resterende aantal maanden.

7.3.4 Indien de Huurder in het kader van een jaarabonnement wenst te downgraden naar een lager geprijsd model, is dat alleen mogelijk onder voorbehoud van beschikbaarheid van de Huurder en wordt een toeslag in rekening gebracht die overeenkomt met het verschil in prijs tussen de prijs van de openstaande maanden op het oorspronkelijke jaarabonnement en de prijs van een maandabonnement van het nieuwe model voor het resterende aantal maanden. In het geval dat dit verschil resulteert in een negatieve waarde, zal er geen restitutie of compensatie plaatsvinden voor de Huurder.

8. Documenten / Rijbewijs / Minimumleeftijd

8.1. De bestuurder moet 18 jaar of ouder zijn op het moment van ophalen en moet een geldig rijbewijs (B) hebben om in Europa te mogen rijden, een geldig identiteitsbewijs / paspoort en een creditcard (Visa, of Mastercard of AMEX) om de borgsom te blokkeren. Extra bestuurders dienen aanwezig te zijn bij het ophalen en moeten ook een geldig rijbewijs (B-klasse) hebben om in Europa te mogen rijden. Indien niet aan deze eis wordt voldaan, kunnen de extra bestuurders het voertuig niet besturen.

8.2. Voor korte termijn boekingen, Als een van de chauffeurs jonger dan 25 jaar is, is het selecteren van het Basic beschermingsplan verplicht en mogen chauffeurs onder de 25 jaar het Premium beschermingsplan niet nemen. De beschermingsplannen zijn niet inbegrepen en kunnen ook niet worden onderschreven door de Klant in het kader van de Abonnementsboekingen.

8.3. De eigenaar van de creditcard moet aanwezig zijn op het moment van ophalen.

8.4. De Verhuurder accepteert geen kopieën van het rijbewijs, ID of debet-/creditcards.

9. Algemeen

9.1 De Verhuurder behoudt zich het recht voor om ten allen tijde zijn reserveringsvoorwaarden te wijzigen.

9.2 In specifieke situaties behoudt de Verhuurder zich het recht voor om, in bewezen uitzonderlijke omstandigheden, haar Algemene Voorwaarden op een aangepaste (of aangepaste) wijze toe te passen indien en voor zover dit noodzakelijk is om de legitieme belangen van de Verhuurder te waarborgen.

Rental agreement

1. Staat van het voertuig

1) De Huurder erkent het voertuig en de gehuurde extra's, met alle wettelijk vereiste documenten, in een nette staat en geheel functionerend te hebben ontvangen. 2) De Huurder zal het voertuig in een schone staat inleveren, met dezelfde hoeveelheid brandstof als bij het ophalen, en met alle functies van het voertuig normaal functionerend, op de inleverdatum, op het tijdstip en de locatie die in de Huurovereenkomst zijn vastgelegd. Het niet voldoen aan deze criteria zal resulteren in extra kosten voor de Huurder volgens de prijstabel van de Verhuurder. Ieder gebrek of schade aan het voertuig, gehuurde extra's, uitrusting of reserveonderdelen zal volledig in rekening worden gebracht aan de Huurder volgens de prijstabel van de Verhuurder.

2. Documenten

1) De uitvoering en ondertekening van deze Huurovereenkomst is gebaseerd op de veronderstelling van het bestaan van: aa) een geldig rijbewijs voor het besturen van een voertuig in Europa, b) een geldig identiteitsbewijs of paspoort, c) een geldige creditcard (Visa, AMEX of Mastercard). Alle documenten zijn voorgelegd bij het ophalen van het voertuig en de ondertekening van deze Huurovereenkomst. Indien de Huurder niet de nodige documenten voorlegt, kan het voertuig niet worden gehuurd en zijn de standaard no-showkosten van toepassing. 2) Het is de verantwoordelijkheid van de Huurder om in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs om in Europa te rijden. 3) De Huurder moet ouder zijn dan 18 jaar. 4) Als één van de bestuurders jonger is dan 25 jaar, is de selectie van het Basis beschermingsplan verplicht. Bestuurders jonger dan 25 jaar mogen het Premium beschermingsplan niet nemen. De Klant verklaart en garandeert dat de documenten die met de Verhuurder worden gedeeld (en alle informatie die daarin is opgenomen) waarheidsgetrouw, volledig en geldig zijn, met name wat betreft het adres en het land van verblijf van de Klant. 5) Voor abonnementsreserveringen: als de fiscale woonplaats van de Huurder zich buiten de Europese Unie bevindt (inclusief Zwitserland en Verenigd Koninkrijk), kan de Huurder een voertuig huren in een van de landen en steden waar deze beschikbaar zijn. Als de fiscale woonplaats van de Huurder zich bevindt in het Ierland, Portugal, Spanje, Frankrijk, Italië, Duitsland, België, Nederland, Oostenrijk, Kroatië, Zweden en IJsland, kan de Huurder alleen een voertuig huren vanaf het land waar hij/zij verblijft. Indien de Huurder zijn fiscale woonplaats heeft in een ander EU-land dan het Verenigd Koninkrijk (Engeland en Schotland), Ierland, Portugal, Spanje, Frankrijk, Italië, Duitsland, België, Nederland, Oostenrijk, Kroatië, Zweden en IJsland, is het niet mogelijk om een voertuig te huren op het abonnementsproduct.

3. Gebruik van het voertuig

1) De Huurder verbindt zich ertoe dat het voertuig gedurende de Huurperiode niet zal worden: a) Bestuurd door een persoon die niet in de Huurovereenkomst wordt genoemd als bestuurder b) Bestuurd op een onvoorzichtige en gevaarlijke manier. c) Bestuurd door een persoon onder invloed van alcohol of drugs. d) Achtergelaten met de sleutel in het voertuig, terwijl het voertuig onbezet is. e) Beschadigd door onder water te geraken, door contact met zout water, door te rijden door overstroomde gebieden of door te rijden over strand of onverharde wegen. f) Gebruikt voor races, wedstrijden of welke illegale activiteit dan ook. g) Gebruikt om een ander voertuig te slepen. h) Gebruikt om passagiers of eigendommen te vervoeren tegen een vergoeding of beloning. i) Gebruikt om meer passagiers te vervoeren dan toegestaan ​​door de wet. j) Gebruikt voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, vluchtige vloeistoffen, gassen, explosieven of ander corrosief of ontvlambaar materiaal, met uitzondering van het gas dat door de verhuurder wordt geleverd. k) Gebruikt voor het vervoeren en transporteren van andere goederen dan die welke redelijkerwijs verwacht mogen worden van een vrijetijds huurvoertuig. l) Voorzien van accessoires en reclame of commerciële vermeldingen. m) Gebruikt op onverharde wegen, op afgesloten wegen of wegen die niet geschikt zijn voor het gehuurde voertuig volgens de plaatselijke wet- en regelgeving. 2) De Verhuurder is niet verantwoordelijk voor de gevolgen, noch voor schade, verlies en/of andere kosten die ontstaan doordat de Huurder niet handelt in overeenstemming met de bovengenoemde punten (a) tot en met (l)., 3) De Huurder erkent dat de Verhuurder te allen tijde de eigendom van het Voertuig behoudt en zal niet instemmen, proberen, aanbieden of beweren het Voertuig te verkopen, onderverhuren, uitlenen of verpanden aan een andere partij. 4) De Huurder mag geen wijzigingen of toevoegingen aan het voertuig aanbrengen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Verhuurder. 5) De Huurder moet alle redelijke stappen ondernemen om het voertuig goed te onderhouden, inclusief dagelijkse controles van de olie, het water en de accu, en zal contact opnemen met de Verhuurder als de waarschuwingslichten van het voertuig wijzen op een mogelijk defect. 6) Elektrische apparaten (inclusief de koeler) kunnen niet langer dan 4 aaneengesloten uren op de accu worden aangesloten, zonder de accu van het voertuig dagelijks op campings of bij andere 220V-bronnen op te laden. 7) De Huurder is verantwoordelijk voor het verkrijgen en volgen van informatie over de weersvoorspellingen en de toestand van de wegen op zijn/haar route, en voor de openbare waarschuwingen hierover. 8) Deze Huurovereenkomst zal onmiddellijk worden beëindigd en de reservering zal zonder gerechtelijke tussenkomst worden geannuleerd, indien het voertuig wordt gebruikt in termen die in strijd zijn met deze Huurovereenkomst of die een strafbaar feit vormen. Bovendien behoudt de Verhuurder zich het recht voor om het voertuig te allen tijde, zonder voorafgaande kennisgeving, terug te vorderen en de Huurder wordt verantwoordelijk gehouden voor alle kosten die hiermee gemoeid zijn. 9) De Huurder mag het Voertuig in geen geval onderverhuren of overdragen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Verhuurder.

4. Huisdieren

1) Het is toegestaan om met één huisdier te reizen als het niet meer dan 30 kg weegt. In dat geval wordt een After Trip Reiniging toeslag in rekening gebracht. De After Trip Reiniging toeslag dekt het schoonmaken van het voertuig na de huur, waarbij de Huurder aansprakelijk is voor eventuele schade die door het huisdier aan het interieur en exterieur van het voertuig wordt veroorzaakt. Het is de volledige verantwoordelijkheid van de Huurder om te garanderen dat het huisdier in veilige omstandigheden en volgens de plaatselijke voorschriften reist. De Verhuurder is niet aansprakelijk voor eventuele verkeersboetes of juridische kosten ten gevolge van de aanwezigheid van het huisdier in het voertuig.

5. Gasbeleid

1) Modellen met externe kooktoestellen (Sporty, Active Dawn Patrol, Urban en Explorer): Klanten die vooraf betalen voor gas (als extra) krijgen 2 volle wegwerp gasflessen (220g). Extra gasflessen kunnen gedurende de gehele huurperiode op eigen kosten en met eigen middelen worden aangeschaft.. 2) Modellen met ingebouwde kookplaat/gasfornuis: Klanten die vooraf hebben betaald voor gas, krijgen een volle fles campinggas. Als er geen vooruitbetaalde gasfles wordt gekocht, levert de verhuurfirma het voertuig met twee flessen, namelijk de fles die door de vorige klant is geretourneerd (met een variabel gasniveau), en een volle fles kampeergas. De Huurder heeft de mogelijkheid om de verzegelde volle fles te gebruiken tijdens de reis en in het geval dat hij/zij dat doet, zal de Verhuurder de Huurder de vastgestelde prijs in rekening brengen.

6. AdBlue Beleid

1) Alle modellen die AdBlue vereisen worden geleverd met een minimum van 50% van het reservoir reeds gevuld; 2) Tijdens de reis kan de Huurder de gehele AdBlue reservoir gebruiken, zonder dat de Huurder voor het niveauverschil hoeft te betalen of bij te vullen alvorens het voertuig terug te brengen; 3) Extra AdBlue kan gedurende de gehele huurperiode op eigen kosten van de Huurder worden gekocht, aangezien de Verhuurder de resterende AdBlue niet zal vergoeden bij inlevering van het voertuig.

7. Kilometer beleid

7.1. Alle boekingen zijn inclusief een vast aantal kilometers/mijlen per nacht gratis, die kunnen variëren afhankelijk van het seizoen en het aantal nachten. 2) Klanten hebben de mogelijkheid om extra kms/miles pakketten of onbeperkt kms toe te voegen vóór hun reis tijdens het boekingsproces. 3) Eventuele extra kms/miles worden in rekening gebracht bij de drop-off. De kosten voor extra km/mijl voor elke reservering wordt gecommuniceerd tijdens het boekingsproces, aangezien deze kan variëren afhankelijk van de ophaallocatie en het model van het voertuig.

7.2 Voor Abonnementsboekingen is het aantal inbegrepen kilometers gratis 1.000kms per maand of 10.000kms per jaar. Tegen meerprijs kunnen maandelijkse pakketten van plus 500kms/maand en plus 1.000kms/maand aan de boeking worden toegevoegd. Als de boeking een jaar duurt, kunnen er bovendien jaarpakketten van plus 6.000kms/jaar, plus 12.000kms en plus 18.000kms aan de boeking worden toegevoegd. Indien de Klant de limieten van 1.000kms per maand of 10.000kms/jaar overschrijdt zonder een abonnement te nemen op maandelijkse/jaarlijkse pakketten van extra km's of indien dergelijke pakketten ook worden overschreden, zal de Verhuurder een vergoeding van 0,39€/km per km boven de genoemde limieten in rekening brengen.

8. Pechhulp en technische problemen

1) Alle problemen betreffende het voertuig, inclusief defecte apparatuur,moeten onmiddellijk aan de Verhuurder worden gemeld, aangezien het mogelijk is om het probleem tijdens de huurperiode te verhelpen. Het ontbreken van een dergelijke melding eerder aan externe hulpdiensten op de weg, doet de verantwoordelijkheid van de Verhuurder teniet. 2) De Huurder dient contact op te nemen met de Verhuurder voordat hij/zij contact opneemt met een extern bedrijf voor assistentie op de weg, aangezien de Verhuurder de Huurder kan helpen met technische problemen, op basis waarvan de eigen medewerkers niet buiten dienst kunnen worden gesteld voor het repareren/ omruilen van het voertuig. 3) De assistentie van de Verhuurder dekt elke technische of mechanische storing van het voertuig die het gevolg is van een fabricage- of materiaalfout waardoor het betreffende onderdeel tijdens de garantieperiode direct ongeschikt is voor gebruik. 4) De volgende voorvallen worden niet gedekt door de pechhulp van de Verhuurder: a) Het voertuig raakt zonder brandstof. b) De sleutels zijn in het voertuig vergrendeld, beschadigd (bijv. vocht in de sleutel) of zijn kwijtgeraakt. c) Ontladen accu's veroorzaakt door verkeerd gebruik en/of verkeerd gebruik van apparatuur dat op batterijen werkt. d) Het Voertuig is vastgelopen langs de weg of op een onverharde weg. e) Pech veroorzaakt door opzettelijke verwaarlozing (bijv. off-road rijden). f) Hulp bij het verwisselen van een lekke band. Eventuele sleep/verplaatsingskosten zullen aan de Huurder in rekening worden gebracht. 5) De Verhuurder biedt 24 uurs assistentie, hoewel er buiten de standaard kantooruren enige vertraging kan optreden. 6) In geval van een defect is het de Huurder niet toegestaan om reparaties of wijzigingen aan het voertuig uit te voeren, tenzij de Verhuurder hiervoor toestemming heeft gegeven en de Huurder de exacte instructies volgt. Voor een defect dat geen stilstand van het voertuig vereist en dat niet ter plaatse kan worden gerepareerd, De Huurder dient het voertuig te mobiliseren naar een specifieke locatie die door de Verhuurder moet worden aangegeven. In geval van Abonnementsverhuur dient de Huurder zich, indien een verplichte controle tijdens de abonnementsperiode noodzakelijk is, te melden op een door Indie Campers aan te geven specifieke locatie. In het geval van een ongeval waarvoor de Huurder verantwoordelijk wordt gesteld, is de Verhuurder niet verplicht een vervangend voertuig aan te bieden. 7) In geval van stilstand van het voertuig als gevolg van een mechanisch defect of een ongeval, en als het niet mogelijk is het voertuig ter plaatse te repareren, zal de Verhuurder een sleepwagen sturen om het voertuig en de Huurder naar de dichtstbijzijnde werkplaats of het dichtstbijzijnde verhuurdepot te vervoeren.

9. Verzekeringsdekking

1) Het gehuurde voertuig is verzekerd tegen voertuigen van derden en materiële schade. 2) De verzekering is geldig in de volgende 32 Europese landen: Andorra, Oostenrijk, België, Bulgarije, Kroatië, Republiek Cyprus, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, IJsland, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. De gehuurde voertuigen mogen alleen in deze landen worden gebruikt. Reizen door andere landen dan de bovengenoemde is in overtreding met overeenkomst en de Verhuurder kan in dat geval niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, defecten of andere gevolgen die zich voordoen buiten de landen waar de Verzekering geldig is. De Huurder is in deze landen aansprakelijk voor eventuele reparatiekosten en / of verplaatsing van het voertuig en alle andere administratieve kosten, lasten, vergoedingen en boetes die de Verhuurder oploopt als gevolg van het ongeoorloofde gebruik. De Verhuurder behoudt zich het recht voor om de huurder een boete van € 1.000 (duizend euro) in rekening te brengen voor elke dag dat het voertuig wordt gebruikt of zich bevindt in een land waar de Verzekering niet geldig is. 3) Het voertuig is alleen verzekerd tijdens de overeengekomen huurperiode. De Verhuurder kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade opgelopen buiten de huurperiode, aangezien de huurder in dit geval de enige aansprakelijke entiteit is. 4) De Huurder is verantwoordelijk voor alle schade die wordt opgelopen tijdens het bezit van het voertuig, tot het bedrag van de waarborg, rekening houdend met alle uitsluitingen vermeld in artikel 11 - "Aansprakelijkheid". Alle varianten van het Beschermingsplan en de borgsom dekken alleen het eerste ongeval dat zich voordoet en dat in aanmerking komt voor de dekking van de Verzekering van elke huur. In het geval van meer dan één ongeval dat in aanmerking komt om de dekking van de verzekering tijdens de huurperiode te activeren, is de Huurder verantwoordelijk voor de volledige reparatiekosten van elke bijkomende schade. Om de kosten van eventuele schade te dekken, zal de Verhuurder het volledige bedrag van de borgsom op de creditcard van de Huurder blokkeren. 5) Als de Huurder een van de voorwaarden van de clausules in deze Huurovereenkomst overtreedt, vervalt elke Verzekeringsoptie en is de Huurder verantwoordelijk voor de totale kosten van alle schade. 6) Alle Beschermingsplannen omvatten en Pechhulpdienst (waaronder 24/7 telefonische assistentie en het wegslepen van een voertuig van Indie Campers naar een nabijgelegen Indie Campers Depot of een autogarage in geval van ongelukken of mechanische pech). 7) Als Ruitdekking is geselecteerd, worden de reparatiekosten van één ruit gedekt. Koplampen, zijspiegels en dakramen zijn niet inbegrepen. 8) Als de Bandendekking is geselecteerd, wordt de accidentele schade van één band gedekt. 9) De beschermingsplannen zijn niet inbegrepen en kunnen door de Klant niet worden onderschreven onder de Abonnementsreserveringen. Aan de andere kant zal i) hulp langs de weg worden verleend onder dezelfde voorwaarden als bij de Korte Termijn Reserveringen, ii) de Verhuurder zal zorgen voor onderhoudsbanden (alleen voor gebruik, geen schade) en het verversen van olie. 10) Indien er schade onder de Abonnementsboekingen optreedt als gevolg van de fout van de Klant, zal de Klant een nieuw Voertuig ter beschikking worden gesteld zodra het Huuroord deze schade heeft vergoed. 11) In geval van een defect aan het voertuig ingevolge de Abonnementsboekingen als gevolg van de schuld van het Verhuurbedrijf, zal de Klant een nieuw Voertuig ter beschikking worden gesteld zodra het incident door het Verhuurbedrijf is geanalyseerd.

10. Ongeval / Voertuigschade

In geval van een ongeval of voertuigschade gaat de Huurder akkoord met de volgende procedures: 1) Stel de Verhuurder en de politie onmiddellijk op de hoogte van een ongeval, diefstal, overval of ander ongeluk. 2) Maak foto's en verzamel namen en adressen van alle betrokken personen en getuigen, die kunnen documenteren wat er is gebeurd 3) Vul het ongevalsrapport in, samen met andere voertuigen die erbij betrokken kunnen zijn. 4) Verlaat het voertuig niet zonder alle maatregelen te nemen met betrekking tot de bescherming en veiligheid ervan. 5) Neem geen enkele verantwoordelijkheid of schuld aan namens de Verhuurder of in geval van een ongeval dat de Verhuurder aansprakelijk zou kunnen stellen. 6) Verzamel het door alle betrokken partijen ondertekende ongevalsverslag en de door de politie opgestelde documenten, samen met de autosleutels, indien deze worden bewaard (in geval van voertuigdiefstal), en stuur deze onmiddellijk naar de Verhuurder. Zoniet vervallen alle verzekeringen en dekkingen en is de Huurder aansprakelijk voor alle kosten.

11. Aansprakelijkheden

1) De Verhuurder aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel dat tijdens de huurperiode wordt opgelopen en raadt aan geen waardevolle voorwerpen in het voertuig achter te laten terwijl de Huurder zich niet in de buurt van het voertuig bevindt. De Verhuurder is niet verantwoordelijk voor verloren of gestolen bezittingen tijdens de huurperiode, noch voor schade aan het interieur of het exterieur van het voertuig als gevolg van vandalisme/diefstal, ongeval of weersschade. Elke aansprakelijkheid van de Verhuurder is beperkt tot het bedrag dat onder de Verzekering wordt uitbetaald. Uitsluitingen of beperkingen van aansprakelijkheid van de Huurovereenkomst zijn alleen van toepassing voor zover toegestaan door de toepasselijke wetgeving. 2) De Huurder erkent dat hij/zij verantwoordelijk is voor alle kosten van de onderstaande schade, ongeacht het Beschermingsplan dat eventueel is genomen. Schade die hieronder wordt geïdentificeerd is specifiek uitgesloten van elke optie van het Beschermingsplan en geldt ook voor Abonnementsboekingen: a) Elke schade veroorzaakt aan het voertuig, terwijl de Huurder in strijd is met een clausule in deze Huurovereenkomst. b) Elke schade veroorzaakt door opzettelijk gedrag, invloed van alcohol, drugs of eender welke stof die de rijvaardigheid vermindert. c) Ieder verlies / schade / diefstal van persoonlijke bezittingen. d) Als de Cliënt een onzorgvuldig of nalatig gedrag heeft van welke aard dan ook of zich niet houdt aan de plaatselijke verkeersregels of de instructies van de Huurovereenkomst, wat resulteert in schade aan het voertuig, of aan eigendommen van derden. e) De kosten om het voertuig terug te halen of te recupereren uit een verboden gebied, ondergedompeld, vastgelopen, ingesloten of achtergelaten, tenzij veroorzaakt door omstandigheden buiten de controle van de Huurder. f) De kosten om sleutels te vervangen die beschadigd, verloren, gestolen of in het voertuig vergrendeld zijn geraakt. g) Bestuurders die niet geïdentificeerd zijn in de Huurovereenkomst, of Bestuurders met een geannuleerd, verlopen, opgeschort of in beslag genomen rijbewijs. h) Voor alle kosten die verband houden met het incorrecte gebruik van brandstof. i) Alle schade onder de lijnen van de zijdeuren of boven de grens van de voorruit, als er geen botsing is met derden. j) Alle schade veroorzaakt door het raken van een dier tijdens het rijden. k) Schade veroorzaakt door de wind die een deur opblaast.

12. Inleveren van het Voertuig

1) Het voertuig moet worden ingeleverd op de datum, het tijdstip en de plaats die in deze Huurovereenkomst zijn vermeld. 2) De Huurder kan de inleverlocatie of de uitcheckdatum/tijd wijzigen als het personeel van de Huuraccommodatie hiervoor schriftelijk toestemming heeft gegeven. Er zullen kosten in rekening worden gebracht en het bedrag zal worden gecommuniceerd door het reserveringsteam. b) De kosten gelden voor alle gevallen, ongeacht de redenen voor de wijziging. c) Als de Verhuurder de wijzigingen niet via e-mail bevestigt, moet de Huurder zich houden aan de contractlocatie en de inleverdatum en -tijd. 3) Bij het niet verkrijgen van toestemming en het inleveren van het voertuig buiten de eerder in de Huurovereenkomst overeengekomen uren wordt een extra bedrag van drie keer het nachtelijk huurtarief in rekening gebracht, dat onmiddellijk bij het inleveren moet worden betaald. Indien het voertuig wordt ingeleverd op een andere plaats dan de gecontracteerde plaats, is de Huurder verantwoordelijk voor alle extra kosten die hieruit voortvloeien voor de Verhuurder. 4) Indien het voertuig niet wordt teruggegeven aan een medewerker van de Verhuurder, is de Huurder aansprakelijk voor alle verliezen of schade, inclusief diefstal of beroving van het voertuig. 5) Voertuiguitrusting: Alle voertuigen zijn voorzien van een schoonmaakset, en in geval van het niet inleveren van de voertuiguitrusting en/of huuruitrusting onder dezelfde voorwaarden als die welke zijn overhandigd, wordt een vergoeding aan de Huurder in rekening gebracht op basis van de waarde van het artikel of de artikelen. 6) Een extra schoonmaakkostentoeslag van €100 wordt aan de Huurder in rekening gebracht indien het voertuig niet in een schone staat wordt teruggebracht in het interieur zonder vuilnis, zand, modder of ander afval) en aan de buitenkant, met een lege afvalwatertank, een leeg chemisch toilet, schoon keukengerei en een uitgeschakelde koeler zonder etenswaren. 7) Als het voertuig niet met hetzelfde brandstofniveau als bij het ophalen wordt teruggebracht, zal de Huurder €40 in rekening worden gebracht voor elke ontbrekende 1⁄4 tank.

13. Aansprakelijkheid / Borg en betalingen na afloop van de huur

1) De borg kan alleen worden betaald met een creditcard (Visa, Mastercard of AMEX) en de eigenaar van de creditcard dient aanwezig te zijn bij de het ophalen. Bij het ophalen van het voertuig is de huurder verplicht om de borgsom te betalen op basis van de geselecteerde optie van de Beschermingsplannen. Dit bedrag wordt op de creditcard van de huurder gereserveerd om extra kosten in het geval van diefstal of een ongeval en andere schade aan het voertuig tijdens de huurperiode te betalen. 2) Als de borgsom niet wordt geautoriseerd door de bank of de eigenaar van de creditcard kan deze Huurovereenkomst niet worden uitgevoerd en zal het voertuig niet worden overhandigd. In dit geval is het normale annuleringsbeleid van toepassing en wordt het volledige reserveringsbedrag aan de huurder in rekening gebracht. 3) De borg wordt aan het einde van de huurperiode aan de Huurder terugbetaald, als na inspectie door een personeelslid van de Verhuurder aangegeven is dat het voertuig in vergelijkbare omstandigheden verkeert als toen het werd opgehaald. 4) Schade aan het voertuig en apparatuur/extra's wordt in rekening gebracht volgens de prijstabel van de Verhuurder. 5) In geval van een ongeval waarbij de Huurder zichzelf niet verantwoordelijk acht, zal de Verhuurder het volledige bedrag van de borgsom in rekening brengen totdat de verzekeringsmaatschappij de verantwoordelijkheid aangeeft. 6) Als de schadeherstelkosten niet onmiddellijk kunnen worden vastgesteld, houdt de Verhuurder het volledige bedrag van de borg in bewaring. Een deel van het eigen risico kan worden terugbetaald als de uiteindelijke reparatiekosten voor schade lager zijn dan het betaalde bedrag. 7) De Huurder gaat ermee akkoord dat de Verhuurder bevoegd is om de creditcard in het register in rekening te brengen voor eventuele verdere bedragen, zoals parkeerbonnen, boetes, verkeersovertredingen, tolgelden, schade aan het voertuig (binnen of buiten) en achterstallige bedragen, waarvoor de Huurder uitsluitend verantwoordelijk is. De Verhuurder heeft het recht om de schade aan het voertuig te controleren gedurende 30 dagen na de laatste dag van de huurovereenkomst. Indien de Verhuurder op de hoogte wordt gesteld of wordt gecontacteerd door een administratieve privé- of openbare instantie als gevolg van het gedrag van de Huurder, zal de Verhuurder de Huurder voor elke individuele gebeurtenis een administratieve vergoeding in rekening brengen van i) €25 indien alleen de identificatie van de Huurder/huurder wettelijk verplicht was of ii) een administratieve vergoeding van € 50,- indien de Verhuurder namens de Huurder wettelijk een betaling moet doen of verzet/beroep moet aantekenen, en dit onverminderd de volledige terugbetaling door de Huurder aan de Verhuurder van de door de Verhuurder betaalde bedragen die voortvloeien uit of worden verhoogd door het gedrag van de Huurder. 8) De Huurder moet de Huurovereenkomst voorzien van een alternatieve creditcard die gebruikt kan worden om te voldoen aan de verplichtingen van de Huurder onder de Algemene Voorwaarden van de Verhuurder, in het geval van onvoldoende middelen, geweigerde transacties om welke reden dan ook, en een geannuleerde of geschorste creditcard. 9) Alle onbetaalde facturen worden vermeerderd met rente, die het hoogste wettelijke tarief is plus een vast bedrag, dat overeenkomt met 20% van het onbetaalde bedrag en een eventuele vergoeding voor opgelopen schade / winstderving die verschuldigd is door de wet. In het geval van een juridisch geschil dat op een of andere manier verband houdt met dit contract, komen de partijen overeen dat de jurisdictie van de ophaallocatie zal worden toegepast. 10) Regarding Subscription Bookings, a deposit will be held at pick up. The amount of the Deposit will be 2.500€ (deposit and liability). A monthly bank authorization will be held to that purpose. In the context of Subscription Bookings only one extra Driver is allowed. In geval van een klacht in verband met deze Huurovereenkomst zal de Huurder eerst contact opnemen met de Verhuurder. De Europese Commissie biedt een online platform voor geschillenbeslechting, dat u kunt bereiken op http://ec.europa.eu/odr. De Verhuurder is niet verplicht om deel te nemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure voor een geschillencommissie voor consumenten. Indien partijen niet tot een minnelijke schikking komen, zullen alle geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het toepasselijke rechtsgebied.

14. Klantovereenkomst

1) Deze overeenkomst vormt de regeling tussen de partijen en er zijn geen andere mondelinge toezeggingen, garanties of regelingen tussen de partijen. Eventuele kosten worden berekend in overeenstemming met de Huurovereenkomst en de toepasselijke Algemene Voorwaarden die beschikbaar zijn op de website van de Verhuurder. 2) Bij het boeken en betalen van de eerste aanbetaling gaat de Huurder vrijwillig akkoord met de Algemene Voorwaarden van de Huurovereenkomst. 3) De Huurder verzekert dat alle informatie die in verband met deze Huurovereenkomst wordt verstrekt, waarheidsgetrouw is. 4) Deze huurovereenkomst kan alleen met schriftelijke toestemming van beide partijen aan een derde partij worden overgedragen.

15. Voertuigen en merken

Indien, om welke reden dan ook die niet onder de verantwoordelijkheid van de Verhuurder valt, zoals vertraging door de vorige huurder, ongeval, diefstal, pech, weersomstandigheden, pandemieën, stakingen of elke andere situatie die de levering van het eerder gereserveerde voertuig in gevaar kan brengen, de Verhuurder de levering van het voertuig niet op de voorgeschreven datum of het voorgeschreven tijdstip kan uitvoeren zal: 1) De Huurder een vergelijkbare categorie of een vergelijkbaar model ter beschikking stellen. Het merk, het jaar van uitgave, het ontwerp of de kleur van het voertuig kan variëren. 2) De Huurder op de hoogte stellen van de onbeschikbaarheid van het Voertuig en hem/haar de volledige terugbetaling van het betaalde bedrag geven, en geen andere bijkomende schadevergoeding voor zover toegestaan door de toepasselijke wetgeving.

16. Gegevensbescherming

Met het oog op de bepalingen van de huidige regelgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens en diensten van de informatiemaatschappij en de elektronische handel, wordt u ervan op de hoogte gesteld dat uw persoonsgegevens, zowel die welke zijn verstrekt voor de formalisering van dit contract als die welke zijn verzameld tijdens de duur van de huurdiensten, zullen worden opgenomen in een bestand met persoonsgegevens om de huurdiensten van gehuurde voertuigen te kunnen beheren, evenals voor commerciële doeleinden zoals het tijdig op de hoogte houden van alle aanbiedingen, producten en promoties die voor u van belang kunnen zijn, per e-mail. De Huurder heeft de rechten zoals die erkend worden in de Algemene Verordening inzake Gegevensbescherming (AGV) om de gegevens in te zien, te corrigeren en te verwijderen, zich te verzetten tegen de verwerking ervan en om de beperking ervan te vragen.